Cannabis Vera
Cannabis Vera staje się liderem polskiej branży konopnej! Powstaje największy polski hurtowy producent wysokiej jakości konopi!
Tomaszów Mazowiecki, Polska
- medycyna i zdrowie
- , inne
- , żywność
Opis
Inwestorzy 50
Dyskusja
Dokumenty
Zaloguj się, aby uzyskać dostęp
OPIS
Cannabis Vera sp. z o.o.
Legionów 18, Tomaszów Mazowiecki, Polska
KRS: 0000875666 | NIP: 7732494809 | REGON: 387784349
https://www.cannabisvera.comCel kampanii
1 757 500 zł
Wycena pre-money
8 996 500 zł
Liczba udziałów w ofercie
370
Liczba nabytych udziałów
370
Udział % w kapitale
16,34%
%
Czas do zakończenia
Zakończone
O spółce
Spółkę CannabisVera tworzy zespół ludzi, którzy w ostatnich latach rozwijają polski rynek konopny na wielu różnych płaszczyznach, zarówno biznesowo jak i partycypując w prospołecznych i edukacyjnych wydarzeniach branżowych.
Strategia działalności naszej spółki ma jasno sprecyzowany cel:
Zostać czołowym producentem wysokiej jakości kwiatów konopi w Polsce o zasięgu europejskim.
Dlaczego konopia?
Konopie to roślina o wieloletniej tradycji. Obecnie przeżywa swój renesans i szturmem podbija światowe rynki zdobywając coraz większą popularność.
Branża jest jedną z najszybciej rozwijających się na całym świecie. W 2018 r. europejski rynek konopny został oszacowany na blisko 320 mln USD. Do 2027 r. ma osiągnąć 36 mld USD.
A to wszystko dzięki wszechstronności konopi, która z powodzeniem jest wykorzystywana w sektorze spożywczym, farmaceutycznym, kosmetycznym, chemicznym, budowlanym, włókienniczym, rekreacyjnym, medycznym i w wielu innych.
FORBES (30.12.2020): "Świat otwiera się na konopie.
Polska może zyskać miliardy dzięki swoim warunkom".
Dołącz do CannabisVera i bądź częścią jednej z najszybciej rozwijających się branż na świecie!
O nas
Liderami spółki są Damian Badowski oraz Brendon Zegarlicki, którzy od 2017 intensywnie rozwijają polski rynek konopny na płaszczyźnie biznesowej tworząc jednocześnie kilka rozpoznawalnych marek na rynku, jak również partycypując w prospołecznych i edukacyjnych wydarzeniach branżowych.
Działalność typowo biznesową na tym rynku rozpoczęliśmy w 2018 roku tworząc markę Poland Coffee Shop, która oferuje najwyższej jakości produkty premium wytwarzane z konopi. Rok później powołaliśmy do życia markę Hemppol, która wyróżnia się szeroką ofertą produktów konopnych przeznaczonych dla szerszego grona odbiorców. Obie linie są sukcesywnie rozwijane aby budować swoją pozycję na rynku, jednocześnie trafiają do odbiorców w niemal 200 sklepach w całej Polsce.
W 2020 r. rozszerzyliśmy nasz kanał dystrybucyjny o konopny sklep internetowy cannamarket.pl oraz rozpoczęliśmy tworzenie sieci automatów sprzedażowych z produktami konopnymi. Nasza grupa jest producentem szerokiej gamy produktów konopnych, które sprzedajemy zarówno detalicznie, jak i hurtowo. Nasze produkty są dostępne w niemal 200 sklepach w całej Polsce i z każdym tygodniem ta liczba się powiększa.
Rynek upraw jest perspektywiczny, a zapotrzebowanie na ten surowiec na całym świecie ciągle wzrasta. Na polskim rynku konopi jest ogromny deficyt dobrej jakości materiałów, spełniających przyjęte normy prawne. Naszym celem jest wprowadzenie nowej jakości do tego segmentu rynku. W pierwszej kolejności stawiamy na hodowle prowadzoną w pomieszczeniach (indoor), z czasem rozszerzymy ją o szklarnie (greenhouse) i specjalistyczną uprawę zewnętrzną (outdoor).
Uprawy utworzą możliwość dla polskiego rynku na uniezależnienie się od importu suszu z zagranicy, które często nie spełniają wymagań jakościowych i cenowych. I pracujemy na to, aby być kluczowym podmiotem w Polsce. Jednocześnie powstaje dla nas perspektywa międzynarodowej konkurencji z pionierami tej branży.
Rynek konopi
Polski rynek konopi siewnych jest bardzo rozproszony i zdecentralizowany. Obecne jest na nim wiele małych firm i mikroprzedsiębiorstw, które działają w różnych segmentach rynku. Rozpoczynając od upraw, przez przetwórstwo, kończąc na handlu detalicznym i hurtowym.
Specyfika rynku i kierunki rozwoju, które można obrać, dają możliwość odnalezienia własnej ścieżki.
Istnieje bardzo duże zapotrzebowanie na kwiatostany na rynku krajowym ze względu na bardzo niską liczbę rolników uprawiających konopie w celach pozyskania kwiatostanów. Większość polskiej produkcji opiera się o uprawę rolną z przeznaczeniem rośliny głównie na ekstrakcję, biomasę i włókiennictwo. Z tego powodu polski rynek zmuszony jest działać głównie na produktach zagranicznych.
W segmencie upraw przeprowadzonych z myślą o uzyskaniu najwyższej jakości kwiatów doszukujemy się ogromnej niszy na rynku, zarówno polskim jak i europejskim. Na ten moment istnieje kilkadziesiąt takich upraw w Europie, jednakże o areale porównywalnym do naszego projektu, może pochwalić się zaledwie kilka z nich.
Daje nam to przewagę na rynku krajowym, a konkurencję rozpatrujemy wyłącznie w ujęciu europejskim. Na terenie Polski nasza działalność będzie największą opartą wyłącznie na polskim kapitale.
Ciekawostka:
Na przełomie XIX i XX w. konopie były powszechne na ziemiach polskich i stanowiły niemalże podstawę rolnictwa oraz polskiego przemysłu budowlanego, celulozowego, czy tkackiego. W lecznictwie stosowano maści, nalewki, oleje z konopi. W okresie międzywojennym wyniszono wiele upraw, a późniejsza polityka państwowa względem konopii została zaostrzona, w efekcie branża przestała istnieć.
RYNEK EUROPEJSKI
Europejski rynek konopny w 2018 roku miał wartość blisko 320 mln USD. W 2019 roku szacunki dotyczące wzrostu rynku wskazywały na osiągnięcie wartości rynku na prawie 5 mld USD do 2024.
~ Źródło: The European Cannabis Report: 5th Edition (02.2020)
~ Źródło: The European Cannabis Report: 5th Edition (02.2020)
Ostatnie analizy uwzględniające wpływ pandemii covid-19 na rynek podkreślają gwałtowny wzrost popytu na produkty konopne prognozując wzrost wartości rynku europejskiego do 36 mld USD do 2027 roku.
~Źródło: Business Wire, a Berkshire Hathaway Company (08.2020)
~Źródło: Business Wire, a Berkshire Hathaway Company (08.2020)
Wartość europejskiego rynku konopnego. Szacunki na lata 2020-2024
Najszybciej rozwijającym się segmentem rynku jest pozyskiwanie i przetwórstwo CBD gdzie prym wiedzie Wielka Brytania oraz Austria. Wg prognoz Wielka Brytania pozostanie liderem w średnim terminie, ale zaraz po nim będzie rynek niemiecki. Motorem napędowym pozytywnych zmian regulacyjnych są kraje takie jak Szwajcaria i Hiszpania, które wprowadzają np. regulacje dotyczące jakości surowca. W efekcie widoczny jest trend gospodarczo-regulacyjny wyróżniający surowiec wysokiej jakości, którego możliwości wykorzystania będą wzrastały najszybciej.
Import vs. eksport produktów konopnych w Polsce w 2019 r.(w tonach)
Polska jest importerem netto praktycznie każdego rodzaju surowca konopnego. Większość surowców sprowadzono z innych krajów unijnych: Niemiec, Litwy, Holandii, ale znaczna część importu pochodziła też z Kanady, Ukrainy i Kazachstanu.
~„Źródło: Rozwój rynku uprawy i przetwarzania konopii przemysłowych w Polsce (Polityka Insight, 07.2020)
~„Źródło: Rozwój rynku uprawy i przetwarzania konopii przemysłowych w Polsce (Polityka Insight, 07.2020)
Nasz zespół
Damian Badowski - Założyciel / Prezes Spółki
Twórca popularnej marki produktów konopnych Poland Coffee Shop dostępnych w sklepach w całej Polsce. Dzięki swojej ambicji, pracowitości, charyzmie z powodzeniem realizuje wyznaczone cele, zarażając energią i motywując do działania. Zarządza całą spółką, przygotowuje strategie, nadzoruje projekty, od lat analizuje międzynarodowy rynek konopi.
Brendon Zegarlicki - Członek zarządu
Współtwórca Cannabis Vera. W Poland Coffee Shop odpowiada za współpracę międzynarodową w zakresie importu konopi do Polski oraz rozwój sieci sprzedaży marek z grupy. Determinacja, nieszablonowe myślenie i wielozadaniowość to tylko niektóre z jego mocnych stron.
Nasz team tworzą również growerzy, osoby z doświadczeniem w pracy w laboratorium oraz doświadczeni sprzedawcy zapoznani już z branżą konopi.
STRUKTURA WŁAŚCIELSKA SPÓŁKI
STRATEGIA SPÓŁKI
Cannabis Vera (cannabis - łac. konopie; vera - łac. prawdziwe) to słowa, które oddają istotę spółki, jej misję oraz przedmiot działalności. Naszą prawdziwą pasją są właśnie konopie i dlatego naszym celem jest produkcja najwyższej jakości kwiatostanów i innych surowców konopnych, organicznych i w 100% naturalnych. Tego typu surowiec ze względu na swoje właściwości osiąga bardzo wysokie ceny rynkowe i wysoką marżę producencką, jednocześnie jest niezwykle trudny w pozyskaniu. Z tego powodu niezbędna jest kosztowna i specjalistyczna infrastruktura.
Trzon personalny spółki liczy obecnie 5 osób, z czasem i w miarę potrzeb będzie powiększany. Za uprawy w spółce odpowiada zespół growerów, pod przewodnictwem głównego growera z wieloletnim doświadczeniem w uprawach konopnych siewnych na dużą skalę, co z jednej strony zapewnia przewagę na rynku (wiedza i doświadczenie tego typu w Polsce jest w tym momencie unikalne), a z drugiej pozwoli na relatywnie skuteczne czasowo osiągniecie optymalnego stanu upraw.
Spółka obecnie rozwija zawiązaną współpracę z polskimi ośrodkami badawczymi, gdyż produkcja będzie podlegać kontroli laboratoryjnej dla spełnienia potrzeb certyfikacji i standardów międzynarodowych.
Marka Cannabis Vera to synonim najwyższej jakości ekologicznych surowców i innowacyjności.
Cannabis Vera skupia się na produkcji wysokiej jakości kwiatostanów. Mamy zarówno know-how produkcyjny, operacyjność, znajomość rynku jak i opracowany kanał dystrybucji hurtowej oraz detalicznej.
Spółka do 2022 roku skupi się na polskim rynku konopi, który cechuje ogromny deficyt dobrej jakości surowców spełniających normy prawne. Naszym celem jest wprowadzenie nowej jakości do tego segmentu rynku. Uprawy prowadzone w pomieszczeniach (indoor), z czasem zostaną rozszerzone o szklarnie (greenhouse) i specjalistyczną uprawę zewnętrzną (outdoor). Uprawy te przyczynią się do tego, aby uniezależnić część polskiego rynku od dostaw kwiatostanów z zagranicy, które często nie spełniają wymagań jakościowych i cenowych. Jednocześnie pozwolą konkurować na rynkach międzynarodowych z największymi firmami w tej branży.
Spółka posiada przygotowany kanał dystrybucji krajowej oraz wstępnie nawiązane współprace w zakresie dystrybucji na rynki europejskie. Szacujemy, że w najbliższych latach zbiory z upraw w całości mogłoby być objęte przez popyt krajowy, niemniej strategia zakłada kierowanie części produkcji zagranicę, aby promować markę i budować ramy dynamicznego wzrostu skali produkcji.
Strategia spółki Cannabis Vera ma na celu stworzenie i utrzymanie statusu czołowego polskiego hurtowego producenta wysokiej jakości kwiatostanów o zasięgu europejskim.
Pierwsze zbiory z upraw planowane są w III kw. 2021. Dzięki doświadczeniu zespołu zarówno w zakresie uprawiania, przetwarzania, jak i handlu posiadamy metodologie obróbki konopi, która pozwoli na generowanie przychodu praktycznie z każdej części tej rośliny. Dodatkowo uwzględniając już obecnie budowaną sieć dystrybucji spółka będzie mogła niezwłocznie realizować sprzedaż nie tylko krajową, ale przede wszystkim zagraniczną. Charakter prowadzonej działalności umożliwia ubieganie się o dofinasowania, w tym wsparcia unijne i granty na rozwój, badania oraz działalność rolniczą a także dofinansowanie odnawialnych źródeł energii. Na tym etapie potencjał tych środków nie został ujęty w prognozie.
Przeznaczenie środków z kampanii
Harmonogram działań
- Zakończenie prac dokumentacyjnych i administracyjnych
- Dostosowanie hal pod uprawę
- Rozpoczęcie upraw
- Ciągły rozwój parku maszynowego, udoskonalanie procesów upraw
- Przewidywane pierwsze zbiory
- Uruchomienie sprzedaży suszu zarówno własnymi kanałami dystrybucji jak i przy pomocy pośredników krajowych i zagranicznych.
- Rozpoczęcie upraw technologią greenhouse oraz outdoor
- Rozpoczęcie działalności badawczej
- Zakup lub budowa nowych szklarni i hal uprawnych.
- Wprowadzenie spółki na New Connect
Pobierz teraz pierwszy dokument:
Cannabis Vera - aktualny odpis eKRS
Zaloguj się lub zarejestruj się, aby pobrać wszystkie dokumenty.
Anonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuMichał Jerka
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuSylwester Domino
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuRadosław Szewioła
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuRafał Osadca
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temuAnonim
3 lata temu