Spellarena

Spółka tworzy gry fabularne oraz planszowe w unikalnym, niespotykanym dotąd modelu hybrydowym - łącząc elementy cyfrowe oraz fizyczne.
Warszawa, Polska
  • inne
  • , gry wideo
  • Opis
  • Inwestorzy 2
  • Dyskusja
  • Zaloguj się, aby uzyskać dostęp
  • Dokumenty
  • OPIS

Spellarena sp. z o.o.

Mrówcza 165c, Warszawa, Polska

KRS: 0000857129 | NIP: 9522208879 | REGON: 38686400000000

https://spellarena.com/
  • Udostępnij:
Cel kampanii
877 000 - 1 227 800 zł
Wycena pre-money
17 540 000 zł
Liczba udziałów w ofercie
100 - 140
Liczba nabytych udziałów
12
Udział % w kapitale
4,76 - 6,54%
Czas do zakończenia
52 dni


O SPÓŁCE


Spellarena powstała w Warszawie w sierpniu 2020 roku jako kontynuacja projektu pod tą samą nazwą prowadzonego jednoosobowo przez Artura Kurasińskiego od początku 2019 roku. Obecnie Spellarena sp. z o.o. jest spółką zależną od BeardedBrothers.Games, a zespół spółki to obecnie 7 osób. Spółka jest wspierana także przez dział marketingu i sprzedaży BeardedBrothers.Games, a w niedługim czasie planuje zatrudnić dodatkowe 4 osoby. Firma specjalizuje się w produktach growych skierowanych na szybko rosnący rynek gier tabletop, zarówno klasycznych gier fabularnych (Dungeons & Dragons) jak i gier planszowych oferując rozrywkę w modelu hybrydowym czyli przez połączenie elementów cyfrowych oraz fizycznych. Spółka ma na swoim koncie pierwszy duży sukces - jest to przedsprzedaż na Kickstarterze, jednej z największych globalnych platform crowdfundingowych - produktu Never Ending Dungeon za 1,7 mln zł. Głównym celem spółki jest stworzenie w przeciągu 4 lat uniwersalnej sztucznej inteligencji która pozwoli na przeżywanie gier przy stole na całkowicie nowym poziomie poprzez prowadzącego rozgrywke którym będzie SI.


Zainwestuj i dołącz do Spellarena!


RYNEK


Spółka działa na szerokim rynku gier przy stole (tabletop games). Na ten rynek składają się gry fabularne (takie jak szeroko znany Dungeons and Dragons) jak i gry planszowe (takie jak adaptacje znanych polskich gier, Frostpunk czy Wiedźmin). Pod kątem rynku gier fabularnych, główny producent zaraportował że rok 2020 był najlepszym rokiem w historii, a samodzielne produkty takie jak Frosthaven (48 mln zł w przedsprzedaży) czy Witcher (ponad 30 mln zł w przedsprzedaży) biją rekordy sprzedaży na Kickstarterze. Wartość sprzedaży na świecie na rynku gier przy stole (tabletop gaming) to w 2020 roku 13,7 mld $, a planowany wzrost wynosi 25% rok do roku. Jest to obecnie jeden z najszybciej rosnących segmentów gamingu. Ze względu na trend wzrostowy oraz rynek twórcy, jest to bardzo dobry rynek dla produkcji od mniejszych firm i kreatywnych twórców. Spellarena jest zweryfikowanym brandem na tym rynku twórcy dzięki sukcesom na platformie crowdfundingowej Patreon oraz po sukcesie ostatniej dużej kampanii Kickstarterowej.

ZESPÓŁ

Artur Kurasiński, prezes zarządu, od wielu lat inicjuje, tworzy oraz rozwija spółki oparte o technologie i startupy. Jest również częstym gościem jak i mentorem na czołowym polskich i zagranicznych konkursach biznesowych. Artur od 14 lat prowadzi największy, autorski blog dotyczący tematów związanych z wpływem technologii na społeczeństwo. 

Dariusz Skrzypkowski, członek zarządu, doświadczony producent i wydawca gier, CEO BeardedBrothers.Games. Odpowiedzialny za marketing i sprzedaż. Ekspert od crowdfundingu z czterema kampaniami zakończonymi sukcesem. 

Jacek Niesterowicz uzyskał tytuł doktora na University of Cincinnati, prowadząc prace badawcze m.in. dla NASA. Specjalizuje się w geoinformatyce, gdzie głównie wykorzystuje eksplorację danych, uczenie maszynowe i obliczenia o wysokiej wydajności do analizy map big-data. 

Ula Konarska - Programista Unity oraz team leader z ponad 10 letnim doświadczeniem. Odpowiedzialna za techniczne aspekty produkcji aplikacji i gier. 

W zespole pracują także Katarzyna, Aleksandra oraz Jacek jako graficy 3D.

CELE SPÓŁKI W OKRESIE 2021-2025


PROJEKTY SPÓŁKI

NEVER ENDING DUNGEON


Never Ending Dungeon to obecnie kluczowy element spółki ze względu na osiągnięte obecnie przychody oraz ze względu na cel strategiczny jakim jest rozwój technologiczny spółki w kierunku AI, deep learning oraz użycie tych technologii przy produkcji gier i produktów hybrydowych. Jest to oprogramowanie które pozwala zaoszczędzić czas Mistrzom Gry w grach przy stole, dzięki zautomatyzowanemu procesowi tworzenia przygód oraz map do gry. Zakładana oszczędność czasowa przy użyciu naszego narzędzia dla graczy i Mistrzów Gry to nawet kilkadziesiąt godzin miesięcznie, stąd też duże zainteresowanie produktem.

Kluczowe funkcjonalności produktu to proceduralne utworzenie mapy, wypełnienie jej NPCami z wygenerowaną historią, przedmiotami do znalezienia oraz potworami. Poza walorami wspierającymi pracę Mistrzów Gry, Never Ending Dungeon umożliwia także rozgrywkę w trybie solo w wygenerowanej przygodzie, oferując funkcjonalności tradycyjnej gry komputerowej dla tych, którzy nie są w stanie zebrać znajomych do wspólnej rozgrywki. Produkt jest rozwijany razem ze społecznością która zgodziła się wesprzeć projekt i będzie rozwijany do planowanej premiery we wrześniu 2022, a także po niej na bazie feedbacku graczy.

Never Ending Dungeon to projekt stworzony na bazie zbudowanej wokół spółki społeczności która postanowiła wesprzeć nasz projekt. Kickstarter został zrealizowany przy udziale własnych kompetencji reklamowych oraz przy wsparciu topowych światowych agencji marketingowych specjalizujących się w tego typu projektach.

  • Planowane platformy: PC(Steam, macOS, SteamOS)
  • Planowana data wydania: wrzesień 2022
  • Obecnie sprzedano: 6286 preorderów za kwotę 1,7 mln zł. w średniej cenie ~55$
  • Planowane wznowienie sprzedaży preorderów: Październik 2021
  • Planowany wynik finalny sprzedaży preorderów: 3,5 mln zł
  • Planowany wynik w pierwsze 12 miesięcy od premiery (razem z preorderami): 8 mln zł.

INTERAKTYWNE MAPY

Spółka sprzedaje za pośrednictwem serwisu Patreon w modelu abonamentowym mapy oraz dodatki do Dungeons and Dragons. Projekt na obecnym etapie przynosi znaczne zyski, a jego skalowalność zależna jest od zwiększania jakości sprzedawanych assetów oraz zwiększania skali reklamy. Zwiększona sprzedaż nie powoduje zwiększonych kosztów produkcji, ponieważ model polega na sprzedawaniu za małą kwotę, w modelu abonamentowych, assetów do jak największej ilości odbiorców.
  • Obecna ilość klientów: 505 osób
  • Obecne przychody miesięczne: około 4 tys. USD
  • Potencjalny wzrost przychodów na bazie konkurencji: do 40 tys. USD miesięcznie.


ANIMATED REALMS


Animated Realms to projekt który będzie realizowany na Patreonie, tak jak projekt Spellarena Patreon, tzn. sprzedaż w modelu abonamentowym map do wykorzystania przy rozgrywce tabletop RPG. Projekt będzie dotyczył animowanych map 3D, które gracze wykorzystują najczęściej do telewizorów służących za wyświetlacz do mapy rozgrywki. Jest to ciekawa nisza, która stopniowo staje się coraz popularniejsza - szczególnie w USA. Ustawienie telewizora w pozycji horyzontalnej i wykorzystanie go jako animowanej mapy świata przenosi rozgrywkę do zupełnie nowego wymiaru! Do tego projektu Spółka zamierza tworzyć zarówno assety graficzne, jak i oprogramowanie (na bazie Never Ending Dungeon) które pozwoli na dostosowywanie użytkownikom map na potrzeby rozgrywki. Spółka stworzyła już pierwsze 4 mapy potrzebne do rozpoczęcia sprzedaży.

  • Planowane start sprzedaży: pierwszy kwartał 2022 roku
  • Zakładana miesięczna sprzedaż po 12 miesiącach: 25 tys. USD/miesięcznie.

PLANOWANE PROJEKTY

VIRTUAL DUNGEON MASTER

Wirtualny Mistrz Gry/Podziemi to planowany główny produkt spółki. Narzędzie to ma zmienić rozrywkę w świecie gier typu tabletop RPG z rozgrywki z mistrzem gry w produkcje grową, do której wystarczy 3-5 graczy by móc bawić się tak jak w tradycyjnej rozgrywce. Virtual Dungeon Master zamieni człowieka, który prowadzi rozgrywkę w takich produktach jak Dungeons and Dragons, na sztuczną inteligencję.

VDM będzie bazować na zaawansowanym AI oraz deep learningu, który obecnie jest tworzony przy projekcie Never Ending Dungeon i będzie rozwijany w kolejnych projektach. Przy obecnej skali rynku tabletop RPG, szacujemy możliwą ilość klientów na kilkanaście milionów (z znacznie prostszej platformy i rozwiązującej o wiele mniej problemów - Roll20 - korzysta obecnie ponad 8 mln ludzi). Virtual Dungeon Master planujemy sprzedawać w modelu abonamentowym, w celu zapewnienia sobie stałych wpływów gotówki.

  • Planowana zbiórka na Kickstarterze: początek 2024 roku.
  • Planowane dostarczenie produktu i dalsza sprzedaż: koniec 2024 roku.
  • Zakładany cel na Kickstarterze: 5 mln USD, późniejsza sprzedaż w modelu abonamentowym


WIKINGOWIE

Pierwszą samodzielną grę planszowa Spellareny planujemy stworzyć w klimacie wikingów i nordyckich mitów, a gracze będą uczestniczyć w rozgrywce jako załoga wikińskich najeźdźców w trakcie najazdu na Anglie w 9 wieku naszej ery. Gra będzie oferować modułową rozgrywkę zarządzaną za pomocą silnika Never Ending Dungeon, wraz z nagranymi wypowiedziami bohaterów niezależnych oraz interakcją na poziomie mapy i aplikacji.

  • Planowana zbiórka na Kickstarterze: koniec 2022 roku
  • Planowane dostarczenie produktu i dalsza sprzedaż: połowa 2023 roku.
  • Zakładany cel na Kickstarterze: 1 mln USD, podwojenie wyniku w sprzedaży retailowej

CITY BUILDER

City Builder (nazwa robocza) to oprogramowanie o podobnym działaniu co Never Ending Dungeon, jednak z założeniem na tworzenie przygód i map osadzonych w miastach. Jest to jeden z najbardziej pożądanych elementów przez graczy gier fabularnych/tabletop.

  • Planowana zbiórka na Kickstarterze: koniec 2022 roku
  • Planowane dostarczenie produktu i dalsza sprzedaż: koniec 2023 roku.
  • Zakładany cel na Kickstarterze: 1 mln USD, całkowita sprzedaż: 3 mln USD


MARS

Drugi projekt z serii hybrydowych gier planszowych. W tym projekcie będziemy chcieli osadzić graczy jako astronautów którzy budują pierwszą bazę na marsie i muszą ją utrzymać oraz eksplorować minerały. Nasza technologia z Never Ending Dungeon pozwoli na wysokie replayability w rozgrywce ze względu na możliwość generowania innego terenu rozgrywki za każdym razem czy rozłożenia surowców.

  • Planowana zbiórka na Kickstarterze: początek Połowa 2023 roku
  • Planowane dostarczenie produktu i dalsza sprzedaż: Połowa 2024 roku.
  • Zakładany cel na Kickstarterze: 1 mln USD, podwojenie wyniku w sprzedaży retailowej

STRATEGIA FIRMY


Strategia firmy opiera się na przedsprzedaży oraz sprzedaży abonamentowej swoich produktów do grona wiernych graczy poprzez globalne platformy takie jak Kickstarter, Patreon oraz Gamefound. Pozwala to na uzyskanie finansowania na wczesnym etapie od klientów z całego świata, walidację produktu i weryfikację rynkową w skali globalnej. Pozwala także zaprosić przyszłych użytkowników do procesu tworzenia produktu by był bardziej dopasowany do potrzeb rynku. 

Spółka posiada kompetencje marketingowe oraz odpowiednie kontakty i partnerstwa potrzebne do realizacji projektów w tym modelu. Spółka współpracuje z agencjami reklamowymi które wykładają swoje środki na reklamę projektów w modelu przedsprzedaży w zamian za prowizje, dzięki czemu Spellarena może dywersyfikować swoje ryzyko i rozliczać się na bazie revenue share. 

Spółka planuje stać się rozpoznawalną marką na rynku gier tabletop RPG jak i gier planszowych, dzięki czemu będzie mogła osiągać coraz wyższe wyniki na kampaniach w modelu przedsprzedaży oraz później w dalszej regularnej sprzedaży oraz abonamentach. Klienci w tych segmentach, są lojalni, i jeśli dostarczy się im dobry produkt, to większość z nich sięgnie po kolejne produkty firmy.

Przychody spółki opierać się będą na trzech filarach: 

  • Wpływach z kampanii narzędzi do wspierania rozgrywki tabletop RPG na globalnych platformach takich jak Kickstarter, Patreon oraz Gamefound oraz późniejszej monetyzacji w modelu abonamentowych.
  • Wpływach ze sprzedaży hybrydowych gier planszowych - przedsprzedaży na Kickstarterze a później w sprzedaży retailowej.
  • Wpływach z modelu abonamentowego na Patreonie.

Głównym celem firmy jest stworzenie Virtual Dungeon Master, produktu który zrewolucjonizuje rynek gier tabletop RPG oraz pozwoli na monetyzację w modelu abonamentowym ogromnej grupy graczy gier tabletop RPG którzy obecnie cierpią na niedobór Mistrzów Gry, przez co dużo z nich nie może grać lub gra zbyt rzadko. 

Spółka opiera się przy tym na budowie AI (sztucznej inteligencji) na bazie deep learning, pracując z doświadczonym naukowcem który jest członkiem zespołu Spellarena. Podstawą działania produktów spółki ma być zaawansowana technologia stworzona wewnątrz firmy. 

Dzięki działaniu w ekosystemie firm z grupy BeardedBrothers.Games spółka ma dostęp do doświadczonych programistów, grafików, oraz kanałów reklamowych. Wszystkie te kompetencje są także budowane wewnątrz spółki by była jak najbardziej niezależna.


SPELLARENA W LICZBACH

Realizacja działań spółki oraz prognozy na 2022 rok przedstawiają się następująco:



PLAN WYDAWNICZY



*Powyższa oferta uwzględnia aktualizację danych ujętych we wniosku złożonym do KRS. W ramach aktualizacji wpisu do Krajowego Rejestru Przedsiębiorców kapitał zakładowy Spellarena sp. z o.o. ulegnie podwyższeniu do 100 000 zł, a ilość udziałów wyniesie 2000 sztuk.

Weź udział w dyskusji na stronie naszej kampanii
lub napisz bezpośrednio na adres do Zarządu spółki: 
artur@spellarena.com

Zainwestuj w Spellarena i stań się współudziałowcem!


Pobierz teraz pierwszy dokument:

Jak zostać inwestorem z Find Funds

Zaloguj się lub zarejestruj się, aby pobrać wszystkie dokumenty.

Zaloguj się

To jest specjalna strona, która wymaga nowszej przeglądarki żeby działać poprawnie!

Proszę uaktualnij dzisiaj.