BeardedBrothers.games

Studio gier. Trzy premiery w 2019 roku na Nintendo Switch, Xbox One, Mobile oraz PC.
Warszawa, Polska
  • media i rozrywka
  • , gry wideo
  • Opis
  • Inwestorzy 8
  • Dyskusja
  • Zaloguj się, aby uzyskać dostęp
  • Dokumenty
  • OPIS

BeardedBrothers.games

ul. Grzybowska 4 lok. U9B, Warszawa, Polska

KRS: | NIP: | REGON:

Cel kampanii
199 500 - 400 400 zł
Wycena pre-money
7 000 000 zł
Liczba udziałów w ofercie
285 - 572
Liczba nabytych udziałów
9
Udział % w kapitale
2,77 - 5,41%
Czas inwestycji
60 dni

Poznaj nas - BeardedBrothers.games 



Na początku listopada powołaliśmy BeardedBrothers.games sp. z o.o. Spółka otrzymała na starcie prawa do opisanych poniżej projektów oraz akcje warte ok. 750 000 zł notowanej na GPW spółki Fat Dog Games S.A.

Kim jesteśmy?


Przez 12 lat pracowaliśmy wspólnie nad projektami z branży growej i rozrywki oraz startupami technologicznymi. Wykorzystując nasze doświadczenie, kontakty, dobre relacje z podwykonawcami, głęboką analizę rynku oraz sprawdzony model statystyczny stworzyliśmy nową firmę - BeardedBrothers.games - zajmującą się produkcją oraz wydawaniem gier. Zakładamy minimalizację czynników ryzyka oraz kosztów (oparcie się na podwykonawcach) przy pełnej kontroli i własności praw do produktów. Nasze cele są realne, a przy tym zapewniające stabilny wzrost. Obecnie wystartowaliśmy rundę seed.
Zapraszamy do udziału!




Na swoim koncie ma 7 milionów zadowolonych użytkowników serwisów rozrywkowych i ponad 300 tys. zadowolonych graczy. Od 12 lat przedsiębiorca i zarządzający w branży gier. Wydał ponad 20 gier oraz drugie tyle komercyjnych realizacji B2B. Założyciel oraz przez ostatnie półtora roku Prezes Zarządu spółki notowanej na NewConnect, Fat Dog Games S.A. W BeardBrothers.games jest odpowiedzialny za produkcję The Kings Destiny, analizę rynku, trendów, PR, influencerów, nowe projekty, kanały dystrybucji, kontrolę jakości oraz certyfikację gier na konsole.



Prowadził Inkubator Przedsiębiorczości w którym wspierał ponad 40 firm w rozpoczęciu działalności. Osiągał ponad 500 tys. fanów na Facebooku. Growth-hacker rozpracowujący algorytmy sieci społecznościowych. W Fat Dog Games prowadził 8 projektów, wyspecjalizowując się w projektach na Nintendo Switch. Współzałożyciel i członek zarządu gamehouse’u Dopamine którzy przekształcił się w Fat Dog Games S.A. W BeardBrothers.games jest odpowiedzialny za produkcję Biker Garage, marketing społecznościowy, budowanie społeczności, produkcję materiałów reklamowych oraz organizację pracy z podwykonawcami.

Zasoby firmy - co mamy teraz

Od razu po rozpoczęciu przystąpiliśmy do pracy nad dwoma grami, które od dawna chodziły nam po głowie.

Biker Garage




Zostań mechanikiem motocyklowym. Kupuj okazyjnie motocykle, naprawiaj je i sprzedawaj z zyskiem. Rozwijaj warsztat i zdobywaj coraz więcej klientów. Pokazuj swoje motocykle w Internecie i sprzedawaj jeszcze więcej. Mnóstwo części do wykorzystania. Cztery rodzaje motocykli do wyboru. Możliwość testowania na torze. Rozwinięta ekonomia wpływająca na rozwój Twojego warsztatu.

Gra pozwala na bycie mechanikiem motocyklowym. To nie tylko naprawa motocykli, ale też wszystko co jest związane z prowadzeniem tego biznesu. Znajduj okazje na aukcjach internetowych, naprawiaj motocykle i sprzedawaj z zyskiem. Rozsądne gospodarowanie budżetem pozwoli Ci na rozwój. Możesz inwestować w kolejne motocykle do naprawy oraz rozwijać warsztat. Swoją przygodę zaczynasz w małym przydomowym warsztacie, a możesz mieć warsztat wyglądający jak najlepsze warsztaty motocyklowe na świecie. Testuj swoje motocykle na torze, sprawdzaj jakość naprawy oraz osiągi które mogą być lepsze dzięki tuningowi. Do wyboru masz 4 rodzaje motocykli: Chopper, Naked, Sport i Turystyczny, sam wybierasz które motocykle chcesz naprawiać.

Karta steam: https://store.steampowered.com/app/989770/Biker_Garage/


Nazwa gry: Biker Garage
Planowana data premiery: III/IV kwartał 2019
Platformy: PC, Nintendo Switch, Xbox One, Mobile (iOS, Android)

Główny powody podjęcia decyzji o starcie produkcji:
  • rozwijający się rynek gier typu symulator dla graczy typu casual
  • posiadanie know-how w zakresie motocykli oraz napraw
  • brak gry wysokiej jakości w kategorii symulatorów


The Kings Destiny





Dziel i rządź na francuskiej ziemi - od państwa frankijskiego po oświecony absolutyzm. Podejmuj decyzję dotyczące państwa, ludności, podatków, wojska, a na końcu utrzymaj tron. A jeśli go nie utrzymasz, to miej pewność, że ktoś go po tobie odziedziczy. 
The Kings Destiny to zaawansowana gra historyczna w intuicyjnej oprawie - bądź prawdziwym królem. Podejmuj decyzję prosto ze swojego tronu. Pamiętaj, że Twoje decyzje mają konsekwencję zarówno dla państwa, jak i dla Twojej dynastii. Dbaj o to, by były przemyślane, chociaż nie zawsze będzie na to czas.
Produkcja łączy ze sobą najlepsze cechy Reign: The Majesty, czyli prostą w zrozumieniu rozgrywkę, oraz Crusader Kings w zakresie dbałości o historyczne detale, konsekwencje Twoich decyzji oraz rozwój dynastii. 

Pokaż, że Merowingowie, Karolingowie i Burbonowie mogą Ci czyścić buty.



Nazwa gry: The Kings Destiny
Planowana data premiery: III/IV kwartał 2019
Platformy: PC, Nintendo Switch, Xbox One, Mobile (iOS, Android)

Główny powody podjęcia decyzji o starcie produkcji:
  • sukces gier historycznych i quasi-historycznych takich jak Kingdom Come czy Reign
  • rozwijający się rynek gier typu hyper-casual - zaawansowana rozgrywka w schludnej oprawie, o prostym interfejsie
  • główna inspiracja, Reign: The Majesty sprzedała się w ponad 1 mln sztuk; The Kings Destiny będzie poprawioną wersją Reign, naprawiającą błędy wskazywane przez graczy 


Prawa do produktów

Obie prezentowane gry, jak i pozostałe produkcje które będą tworzone w ramach BeardedBrothers.games są i będą własnością firmy.



6,5 MLN akcji Fat Dog Games

Jako współzałożyciele FDG zachowaliśmy pakiet akcji, który wnieśliśmy do BeardedBrothers.games. Na dzień 10.11.2018 jego wartość według kursu giełdowego to 1 100 000 zł. Wkład ten wzmacnia naszą firmę, ułatwiając pozyskanie dodatkowego finansowania, czy to w ramach emisji obligacji       zabezpieczonych, czy też dzięki sprzedaży tych akcji. 


Wiedza i umiejętności

Jako doświadczeni przedsiębiorcy i zarządzający z branży gier wnosimy do firmy know-how, sieć kontaktów, skuteczne rozwiązania w zakresie dystrybucji gier oraz doświadczenie w produkcji. 





Rozpoznawalność

Ustabilizowana i efektywna sieć kontaktów w świecie zagranicznych mediów growych, influencerów oraz kluczowych partnerów dzięki wieloletniej działalności w branży growej. Przeprowadzaliśmy także wdrożenie gier na Nintendo Switch oraz Xbox One, od podpisania umów po certyfikację gier, co pozwoli łatwo powtórzyć nam ten proces w BeardedBrothers.games.



Stabilni i doświadczeni podwykonawcy oraz partnerzy

Kluczowi podwykonawcy BeardedBrothers.games to podmioty, z którymi już współpracowaliśmy. Wśród nich jest jedna z najskuteczniejszych agencji PR-owych w branży gier niezależnych – StridePR, największy pośrednik w kontaktach z influencerami growymi - Keymailer, doświadczeni producenci gier oraz firmy portujące (jak np. gamehouse DevJuice). 



Plan biznesowy


Powtarzalność zakłada: 

  • Powiększanie siły brandu producenta oraz zwiększanie ilości osób związanych z brandem, co pozwala na szybsze zbudowanie społeczności. 
  • Powiększanie doświadczenia firmy w dostarczaniu jakości.
  • Zmniejszanie czynnika nieprzewidywalności w branży gier.
  • Zmniejszanie kosztów marketingu poprzez powiększanie liczby projektów (lepsze ceny u podwykonawców, tańsze kampanie reklamowe na FB w miarę użycia środków, większa ilość darmowej reklamy poprzez ilość publikacji i materiałów od influencerów).



Ustandaryzowane koszty per projekt

Maksymalny koszt jednego projektu ustaliliśmy na 500 000 zł, uwzględniając koszty całkowite (produkcja, marketing, administracja). 



Pozyskiwanie środków w pierwszym roku



Rynek gier - najbardziej dochodowy oraz rosnący segment branży rozrywkowej

Branża gier wideo


Obecnie na rynkach finansowych oraz inwestycyjnych trwa ciągły szum oraz tzw “hype” na branżę gier wideo. Sytuacja ta wynika z relatywnie niskiej kwoty inwestycji w stosunku do możliwych zysków w przypadku sukcesu, a dochodzi do tego działanie modelu statystycznego - jedna, a nawet kilka-kilkanaście porażek nie przesądza tego, że firmie docelowo nie uda się wyprodukować hitu. Na naszym podwórku najgłośniejszym przykładem obecnie jest The Farm 51, która pierwszy duży sukces osiągnęła po ponad 10 latach działalności, a niezbitym dowodem na działanie tego modelu jest także PlayWay.

Obecna całkowita wartość sprzedaży gier na całym świecie to 138 miliardów dolarów (2018), a średni wzrost całego rynku rok do roku wynosi 11%. 




Case Study


Często używamy w naszych materiałach określenia hit. To, co przez to rozumiemy najprościej wyjaśnić na podstawie gry House Flipper, stworzonej przez Empyrean Games i wydanej przez PlayWay. Gra została stworzona i wydana przy kosztach całkowitych w kwocie 550 tys. zł., a według danych giełdowych tylko na PC została sprzedana w liczbie 400.000 kopii (dane na lipiec 2018, premiera 17 maja), co oznacza przychód za wskazany okres w wysokości 14 mln zł. 

Proces sprzedaży gry


Chcielibyśmy, by nasi inwestorzy dobrze rozumieli rynek gier oraz to co robimy, by firma osiągnęła sukces. Wiemy, że dla postronnego obserwatora jest to rynek nieco chaotyczny, dlatego też dołączamy do tego teasera opis podstawowych procesów które są potrzebne, by sprzedać hit. 

Proces ciągły


Proces produkcji gry oraz marketingu jest połączony od samego początku. 
Najłatwiejszym sygnałem tego czy gra się sprzeda jest liczba osób interesujących się produkcją przed premierą. Wcześniejsze zbudowanie społeczności zainteresowanym graczy daje od samego początku przewagę nad konkurencyjnymi produktami, ponieważ pozwala na:



Budowanie społeczności


Do skutecznego zbudowania społeczności potrzebne jest spełnienie trzech warunków:
a) budowa zasięgów, by gracze mieli możliwość zainteresowania się produkcją w trakcie tworzenia,
b) ciekawy produkt, w który gracze mogą się zaangażować,
c) odpowiadanie na pytania i potrzeby społeczności. 

Spełnienie tych trzech warunków pozwala na zbudowanie odpowiedniej bazy graczy przed premierą.

Budowa zasięgów polega na skutecznej pracy z algorytmami, dobrych kontaktach z prasą, by regularnie publikowali treści oraz influencerów którzy wesprą produkcję od samego początku. Ciekawy produkt to głównie jakość gry, ale także unikalny pomysł wpisujący się w aktualne trendy. Regularny kontakt ze społecznością to kwestia ciężkiej pracy, by w kluczowych momentach być prawie 24 godziny na nogach. 

Praca nad algorytmami (Steam, Nintendo, Facebook)


Sklepy dystrybuujące gry oraz platformy promocyjne opierają się na zautomatyzowanych algorytmach dostarczania treści do użytkowników. Zdefiniowane cele działań tych algorytmów są proste - mają generować dla dostarczającego treść jak największy przychód. W wypadku platform sprzedażowych - proponowanie użytkownikom produktów które mają największą szansę na sprzedaż. Sieci społecznościowe optymalizują swoje działania na granicy przychodów dla sieci oraz dla reklamodawcy, by wrócił i zwiększył budżet reklamowy. 

Mając tą wiedzę, oraz latami analizując działanie poszczególnych serwisów, ważnym elementem jest przygotowywanie treści pod kątem atrakcyjności w ocenie algorytmów oraz testy A/B przygotowywanych materiałów pod kątem ich skuteczności. 
Skuteczne działanie na bazie algorytmów kluczowych serwisów jest najważniejszą kwestią w kontekście budowania społeczności, ponieważ buduje pierwszą bazę ludzi zainteresowanych grą, co pozwala przekonać prasę do publikacji pożądanych treści. 
Po wykonaniu tych działań dobrze i skutecznie, sklepy i sieci reklamowe same wesprą dalszy rozwój zasięgów - jeśli produkt jest atrakcyjny, a miernikiem tego jest zainteresowanie potencjalnych graczy, to partnerom także opłaca się promować taki produkt. 

Relacje z prasą cyfrową


Dobre relacje z prasą umożliwiają skuteczne działanie w obszare mediów.  (w BeardedBrothers.games skorzystamy z tych, które sami już sobie wypracowaliśmy oraz skorzystamy z wsparcia StridePR) oraz na zasadzie opłacalności danego materiału dla serwisu o grach. Praktycznie każdy serwis o grach utrzymuje się z reklam, więc by umieścić materiał o grze musi mieć pewność, że tą produkcją gracze już się interesują - czyli klikną w artykuł, by przeczytać o grze. Skuteczne relacje z prasą oparte są także na budowaniu społeczności. 

Influencerzy - darmowy i płatny marketing 


Zainteresowanie influencerów jest najważniejszą częścią dystrybucji gry - ich zainteresowanie oraz materiały wideo są kluczowe do zbudowania hitu sprzedażowego. 
Poziom zainteresowania influencerów zależy od wielkości społeczności - influencer chętniej zainteresuje się stworzeniem materiału do produkcji, która już jest hot, niż będzie pierwszym promującym. 
W przypadku dużej społeczności, influencerzy - nawet ci najwięksi - z dużą dozą prawdopodobieństwa zrobią materiał za darmo. Przy społeczności średniej i interesującym produkcie agencje influncerskie zaproponują marketing płatny. 

Pivoty, Q&A, budowanie relacji poprzez kontakt ze społecznością


Najlepsze gry powstają przy zaangażowaniu społeczności w proces produkcji oraz testów, ponieważ żadne testy wewnętrzne gry czy poprzez podwykonawców nie dadzą tak precyzyjnej informacji o jakości gry, jak potencjalni klienci. 
W tym zakresie proces produkcji najbardziej łączy się z procesem sprzedaży - zadowolona społeczność która widzi, że przyczynia się do produkcji tytułu, to lojalni konsumenci oraz ewangeliści projektu. 

Przy tego typu procesie produkcji jest szansa/ryzyko, że projekt będzie pivotował - zmieniał się pod wpływem zgłaszanych oczekiwań społeczności. Jest to z jednej strony problematyczne - wydłuża czas do premiery i zwiększa koszty, ale z drugiej strony zwiększa szansę na dobrą sprzedaż poprzez lepsze dopasowanie tytułu do oczekiwań rynku. 

Kontakt ze społecznością odbywa się poprzez:

społeczności skupione wokół dystrybutorów (np Steam),
społeczności skupione w mediach społecznościowych (Facebook, Reddit),
mailingi i newslettery,
fora tematyczne,
kontakt bezpośredni.

Dobry kontakt ze społecznością pozwala uratować nawet nieudany dzień premiery - przykład to chociażby World War 3 od The Farm 51 czy House Flipper, które pierwszego dnia wyszły z dużą ilością błędów, a dzięki szybkiemu i bezpośredniemu kontaktowi z społecznością graczy studiom udało się uratować sytuację i osiągnąć większą sprzedaż. 

Ważnym elementem jest również współpraca z zewnętrznymi firmami zajmującymi się technicznymi testami gier. Wiele problemów ze sprzedażą gry można uniknąć jeśli odpowiednio wcześniej twórcy zastosowaliby zewnętrzne sprawdzenie produktu. Sprawdzenie przez osoby niezwiązane na co dzień z projektem pozwala wychwycić większość błędów, które później mogą wpłynąć na negatywny odbiór produktu. Tak było w przypadku głośnej porażki Agony od PlayWaya, przy której recenzenci zgłaszali problemy, które wcześniej odnalazł partner testujący QLOC, jednak twórcy się do nich nie zastosowali. 

W BeardedBrothers.games stosujemy plan według którego co 2 miesiące gra trafia do testów do zewnętrznego partnera, tak aby wszystkie błędy wychwytywać na bieżąco i zwiększyć zdolność firmy do pivotowania, co pozwoli na końcu dostarczyć lepszy produkt. 

Budowanie zasięgu w trakcie premiery gry oraz zaufanie do tytułu


Aby premiera gry stała się sukcesem, trzeba spełnić dwa warunki:

a) zbudować odpowiedni zasięg w dniu premiery by gracze mieli okazję do zakupu produktu,
b) zbudować odpowiedni poziom zaufania do gry oraz jej twórców, by ludzie zdecydowali się  zakupić produkt.

Pierwszy punkt realizujemy poprzez skuteczną realizację poprzednich założeń, już od momentu startu produkcji. Drugi punkt należy wesprzeć rekomendacjami od influencerów oraz przez recenzję liczącego się  portalu Metacritic. 

Dzień premiery jest krytycznie ważny, ponieważ to w pierwszych tygodniach osiąga się największa sprzedaż. Późniejsze aktywności jak nowe platformy czy „długi ogon sprzedażowy”, oraz ich efekty, są proporcjonalne do efektów z pierwszych dni. 

Długi ogon sprzedażowy


Po pierwszych tygodniach premierowych jest czas na zbudowanie długiego ogona sprzedaży produktu. Wyniki tego procesu zależne będą od ogólnej popularności gry, niemniej jest to czynnik ważny dla dalszej monetyzacji sukcesu, bądź do minimalizowania kosztów mniej udanej produkcji. 

Długi ogon polega na:

a) uczestniczeniu w wyprzedażach, 
b) zwiększaniu ilości platform i sklepów w których dostępna jest gra, 
c) uczestniczeniu w bundle’ach sprzedażowych, 
d) tworzeniu dodatkowej płatnej zawartości do gier i promowaniu w ten sposób całego produktu.

Ekspansja na nowe platformy (Tencent, Chiny, Streaming gier) 



Relacje inwestorskie


Doświadczenie jako zarząd spółki giełdowej nauczyło nas znaczenia transparentności w codziennym działaniu. Inwestorom zapewniamy:

1. Mailing z aktualizacjami dotyczącymi postępów firmy co dwa tygodnie.
2. Co miesiąc czat online z zarządem.
3. Dedykowany kanał do komunikacji online w sprawach nagłych.
4. Mailing w ważnych momentach działania spółki.
5. Dostęp do wczesnych wersji gier w ramach testów.


Pobierz teraz pierwszy dokument:

Zaloguj się lub zarejestruj się, aby pobrać wszystkie dokumenty.

Zaloguj się

To jest specjalna strona, która wymaga nowszej przeglądarki żeby działać poprawnie!

Proszę uaktualnij dzisiaj.