Rok temu White Pig Games przeprowadziło na Find Funds kampanię crowdfundingową. Od tego czasu spółka rozwijała się coraz szybciej. Prowadzone były zaawansowane prace developerskie, a zespół projektowy powiększył się o dwójkę uznanych programistów i grafików pracujących wcześniej m.in. przy mobilnych wersjach Duke Nukem czy Sniper Elite.

Współprace strategiczne

Ubiegły rok to zacieśnienie współpracy z naszym wydawcą czyli Duality Games, czego najlepszym przykładem jest wspólna praca przed premierą gry „Accident”. Doświadczenie zdobyte przy tym projekcie, zdecydowanie przełoży się na przyspieszenie prac przy kontynuacji serii czyli grze „Plane Accident”. Udało się nam również nawiązać ścisłą współpracę z krakowskim studiem Storyboat, które realizuje dla nas environmenty do „Plane Accident” – dzięki czemu rozwój gry został przyspieszony o około 6 miesięcy.

mówi prezes White Pig Games – Jacek Uryś.

Ponad to jesienią 2021 zostały podjęte rozmowy na temat ewentualnej współpracy wydawniczej z firmą 4399 Network Co. Ltd – jednym z największych dystrybutorów gier mobilnych w Chinach.

Debiut na giełdzie

White Pig Games znajduje się w trakcie przekształcenia w spółkę akcyjną, co jest kolejnym krokiem zbliżającym ją do debiutu giełdowego. Niestety na skutek pandemii COVID-19 oraz zmian prawnych wprowadzonych od nowego roku, prace nad przekształceniem są nieco wolniejsze niż pierwotnie zakładano. Pomimo tych utrudnień zarząd dokłada wszelkich starań by dotrzymać obiecanych inwestorom terminów.

Najbliższa przyszłość

Obecnie, powiększony o nowe talenty zespół White Pig Games, kontynuuje pracę nad 4 projektami gamingowymi, z czego dwa są już w zaawansowanym stadium produkcji (wersji demo można spodziewać się już w połowie roku). Planowana data premier to Q4 2022 – szczegóły tych gier przedstawiamy poniżej.

Radiance

Strona w sklepie Steam: https://store.steampowered.com/app/1104800/Radiance/

Witajcie w Radovii – zapomnianej, górzystej krainie słynącej z braku jakichkolwiek zasobów naturalnych, upadającego rolnictwa, mocnego Antidotum i wielce agresywnych szerszeni. Ale wkrótce to się zmieni…. Za milionowe, zagraniczne dotacje, wybudowano nowoczesną elektrownię atomową. Dzięki niej, elektryczność popłynie szerokim strumieniem, a dobrobyt zapuka do każdego domostwa. I to Ty, drogi Ivanie, dzięki twym zerowym talentom i pokaźnej łapówce, dostałeś przywilej pracy w najnowocześniejszym zakładzie pracy w Radovii! Nie schrzań tego…

Postępy prac nad Radiance

Zakończone:

  • Stworzenie Game Design Document do wersji demo oraz Early Access
  • Implementacja elementów ekonomicznych oraz związanych z zarządzaniem elektrownią
  • Dopracowano merytoryczne oraz fabularne elementy gry
  • Opracowanie graficzne oraz stworzenie lokacji

W trakcie:

  • Symulacją działania elektrowni atomowej (z uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów takich jak reaktor, system chłodzenia, obiegu wtórnego, turbogeneratorów, transformatorów, itd.)
  • Praca nad szczegółami game designu takimi jak: animacje, system dystrybucji energii, UI
  • Optymalizacją kodu pod działania w tle
  • Automatyzacja generowania zadań

Plane Accident

Strona w sklepie Steam: https://store.steampowered.com/app/1682340/Plane_Accident/

Wciel się w postać inspektora do spraw wypadków lotniczych i wyjaśnij przyczyny katastrof. Odwiedź miejsce zdarzenia, zbierz dowody i przesłuchaj świadków. Wyjaśnij czy wypadek był kwestią przyczyn niezależnych czy też błędów ludzkich. Plane Accident stanowi luźną kontynuację niezwykle popularnej gry Accident, jednakże mechaniki rozgrywki oraz główny nacisk został położony na rozwiązanie zagadki – prawdziwego powodu katastrofy. Jeżeli interesujesz się lotnictwem albo lubisz popularną serię dokumentalną o katastrofach w przestworzach, to ta gra jest właśnie dla Ciebie.

Postępy prac nad Plane Accident

Zakończone:

  • Opracowanie prototypu gry oraz pierwszej misji przedstawiającej przebieg rozgrywki i mechanikę gry
  • Stworzenie nowej mechaniki tablicy dochodzeniowej z większą autonomią gracza
  • Opracowanie scenariusza tutoriala oraz jednej z misji
  • Oprogramowanie 90% mechanik gry (zarówno katastrof jak i dochodzenia)
  • Design kluczowych scenerii oraz elementów

W trakcie:

  • Praca nad wersją Early Access
  • Opracowywanie pozostałych scenariuszy
  • Wdrażanie poprawek
  • Tworzenie grywalnego prototypu
  • Testowanie silnika gry

Więcej informacji dotyczących spółki oraz jej pozostałych produkcji gamingowych można znaleźć na stronie White Pig Games: https://whitepiggames.com/